Powered By Blogger

Tuesday 5 July 2011

Abangku Selamat Bertunang pada hari Sabtu, 2 Julai 2011

Sememangnya abang aku yang kelakar lagi lawak dengan gg depan yang dah tak de Muhammad Juwahir telah selamat bertunang dengan kekasih hati intan payung kembang semangkuknya Nur Hidayu dengan 9 dulang berbalas 11.. mesti la abang aku yang bagi 9 dulang bab dari pihak lelaki kan. Majlis mula lepas zuhur dan rombongan dari pihak lelaki ktorang datang 5 keta.  tapi yela 5 keta tu termasuk sekali ngan pakcik2 aku yang turut serta.
sampai2 je umah pihak pompuan wakil belah lelaki iaitu imam masjid kampung aku mulakan mukadimah dengan bacaan doa selamat cket tuk mendapat keberkatan dari Yang Maha Esa.
Ape g aku nak cite ekk, tetibe lak ketandusan cite.. heeehe.. (mcm la aku ni penulis novel, chett)
pas dah bace doa n bincang sume pe yang patot, kedua2 pihak pon setuju dengan ape yang dah di plan sejak kt uma g, tapi sedih cket bab mak tk ikot lak.. penat sangat wat gubahan la tu. heee. cian mak.. muahhhh!
pas dah abes bincang pe g, masa yang di tunggu2 telah tiba.. Yibaaaa!!! angre2!!(hungary sebenarnya)

kat umah tak sempat makan, so bile dah di hidangkan makanan tu pe g, sebatt jela.. hahahaha. btw sedap lak tu masakan nyer.. credit to Kak Ayu Crew ( bab memang bukan kak ayu pon yang masak..hahahahahaah)
Bile dah siap melantak tu tunjuk2 la cam wanita melayu terakhir p kemas-kemas pinggan mangkuk, saje je tunjuk ayu kn. =P  pas dah makan, mula la sesi bergambar bersama bakal pengantin yang diraikan. sempat gak la aku snap kak ayu post kat depan pintu. hehehhe.

ni ler cincin merisik dan bertunang dorang

ni la orang nyer, tunangan abg joe

abg joe bersama tunangnya kak ayu. (ingat james bond 007 ke? ish2)

barang-barang hantaran dari kedua belah pihak

sempat g aku menggedik post ngan kak ayu. . heeee




No comments:

Post a Comment